baner poziomy

poniedziałek, 11 marca 2019

Zanim zdecydujesz się na firmę handlową

Zanim zdecydujesz się na firmę handlową


Autor: matsol matsol


Powodów dla których są zakładane firmy jest tak wiele jak osób ich zakładających. Ważny jest pomysł na interes, który ma szansę powodzenia, ale oprócz tego istotne są też pieniądze, gdyż dopiero po pewnym czasie możemy liczyć na możliwość ewentualnych kredytów oraz na przychody z działalności.


Pierwszym krokiem powinna być analiza rynku, która pozwoli Nam zorientować się jaki rodzaj działalności należy się zdecydować. Decydując się na założenie firmy handlowej, warto mieć na uwadze, że procedury są podobne jak przy zakładaniu każdej innej firmy, jednak ważne są pewne niuanse, specyficzne dla tego typu działalności.

Kolejnym istotnym elementem jest lokalizacja. Z oczywistych względów ekonomicznych często położenie firmy przesądza o powodzeniu przedsięwzięcia biznesowego.

Przyszły pracodawca winny jest również przygotować plan finansowy, który pozwoli dostosować zamierzenia do warunków finansowych.

W interesie firmy leży również zdobycie zdyscyplinowanej i lojalnej kadry pracowniczej. Pracownicy handlu powinni szczególnie cechować się serdecznością i autentycznością w obsłudze klienta. Dlatego na początek warto zainwestować w bardziej doświadczonych w tej branży ludzi, którzy z czasem - przez swój przykład - będą uczyć mniej doświadczonych kolegów.

Następnym elementem jest ustalenie profilu technicznego firmy. Nowoczesność zależy od zasobów, perspektyw rozwojowych, ale też od kwalifikacji zatrudnionych. Udoskonalanie posiadanej bazy technicznej polega na renowacji i wszelakiej modernizacji, a także wprowadzaniu zmian konstrukcyjnych. Warto zainwestować w dobre oprogramowanie komputerowe, co znacznie ułatwi pracę zarówno przy sprzedaży, a także księgowości.

Na koniec należy również ocenić zagrożenia i bariery stojące na drodze do rozwoju naszej firmy. Najczęściej są to utrudnienia biurokratyczne, ograniczony popyt na danym terenie, niejasność i ilość interpretacji przepisów.

Godne zaznaczenia jest, że istnienie dobrej konkurencji nie zawsze ma negatywny wpływ. Dzięki temu nie trzeba edukować klientów i budować rynku od podstaw, a wystarczy jedynie umiejętnie odróżnić się od konkurencji.


MatSol Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

13 komentarzy:

  1. Adrian Michalski31 marca 2020 21:15

    Ja miałem działalność gospodarczą, którą musiałem zawiesić. Chciałem ją aktywować spowrotem ale wtedy wszystkie opłaty dla mojego sektora gospodarczego wzrosły. Postanowiłem, że wykupię spółkę z historią. Czytałem o tym, na https://spolka.org/spolki-na-sprzedaz/
    i skontaktowałem się z tą firmą w celu dogadania szczegółów. Uważam, że osoby w spółkach mają obecnie lepsze zasady biznesowe niż osoby na działalności gospodarczej. Ja mam spółkę z żoną i byłym wspólnikiem. Tak nam najlepiej.

    OdpowiedzUsuń
  2. przydatne porady dla początkujących, sam się do nich stosowałem kiedy założyłem firmę sprzedającą koła zębate, wałki i inne do maszyn. Na początku nigdy nie jest łatwo, ale później jest już z górki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jak handel nie idzie to zawsze można rozszerzyć działalność o usługi np. sprzedajesz rolety, idzie słabo, zakładasz też serwis rolet zewnętrznych i zyskujesz nowych klientów

    OdpowiedzUsuń
  4. w obecnych czasach nie lepiej postawić na usługi a nie na handel? można organizować konferencje w Wielkopolsce, weselami się zająć czy też usługami motoryzacyjnymi, moim zdaniem to lepszy pomysł na biznes

    OdpowiedzUsuń
  5. ja tam uważam, że obecnie trzeba stawiać na usługi właśnie, bo z handlem coraz gorzej. Ja oferuję wynajem aut w Lublinie (wcześniej je sprzedawałem) i wiedzie mi się o wiele lepiej

    OdpowiedzUsuń
  6. w firmie handlowej, tak jak w każdej innej zdarzają się awarie komputerów, więc warto mieć namiary na serwis oferujący wymianę części, odzyskiwanie danych z dysku twardego, czy wgrywanie oprogramowania

    OdpowiedzUsuń
  7. każda firma musi zadbać o reklamę, więc trzeba wcześniej też zamówić gadżety promujące markę np. magnesy reklamowe z własnym nadrukiem, kolorowe ulotki, czy słodycze reklamowe

    OdpowiedzUsuń
  8. handel w internecie w obecnej sytuacji to najlepsza opcja, bez względu na to, czy sprzedaje się komputery, zestawy uszczelek do turbo, czy organiczne kosmetyki

    OdpowiedzUsuń
  9. teraz to chyba lepiej iść w usługi ew. handel ale internetowy. takie usługi jak naprawa laptopów, odzyskiwanie danych z kart, czy wymiana szybki w telefonie są popularne więc można nieźle zarobić

    OdpowiedzUsuń
  10. ja sprzedaję w sieci panele podłogowe do jodełki, akcesoria montażowe, listwy przypodłogowe i tak dalej. ludzie coraz chętniej kupują materiały wykończeniowe w sieci zamiast w wielkich marketach budowlanych

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeśli zajmujesz się sprzedażą to musisz liczyć się z tym, że nie każdy kontrahent będzie wywiązywał się terminowo z należności. A każde takie opóźnienie wpływa na płynność finansową firmy. Aby znacznie ułatwić i usprawnić egzekwowanie należności powstała platforma https://monpay.pl/, zdalne narzędzie wspierające właścicieli firm oraz działy księgowe. System jest połączony z Biurem Informacji Gospodarczej KIDT - informacje o kliencie można sprawdzić jeszcze zanim podejmie się z nim współpracę.

    OdpowiedzUsuń
  12. wydaje mi sie ze tez warto skorzystac z takiej opcji jak http://erzecznikmarki.pl/ ktora pomoze nam rozpromowac sie wsrod spolecznosci i nawiazac z nimi kontakt.

    OdpowiedzUsuń
  13. ja mam salon sukien ślubnych, więc w sumie też handel ;) nie mniej jednak branża specyficzna bo wiąże się z usługami doradztwa i krawiectwem (poprawki)

    OdpowiedzUsuń