poniedziałek, 6 listopada 2017

Certyfikaty jakości i ich znaczenie

Certyfikaty jakości i ich znaczenie


Autor: Rafał Kowalski3


Zarządzanie jakością jest jedną z kluczowych kwestii we wszystkich organizacjach. Za podstawę budowania systemów zarządzania jakością, jak podaje Wikipedia, powszechnie uznawane są normy ISO 9000.


Normy te zawierają terminologie, wymagania i wytyczne dotyczące wprowadzania, doskonalenia i kontrolowania systemu zarządzania jakością.

Samo posiadanie certyfikatu takiego jak np. certyfikat ISO 9000, nie jest tylko posiadaniem przysłowiowego "papierka" - to swoista gwarancja, że dana organizacja będzie świadczyć usługi, bądź też wytwarzać produkty na odpowiednio wysokim poziomie.

Zyskując certyfikat zyskujemy niekwestionowane korzyści zarówno "wewnętrzne" jak i "zewnętrzne".
Jedną z takich korzyści wewnętrznych może być podniesione morale pracowników, którzy mając świadomość, że wytwarzają produkty wysokiej jakości, nie są sfrustrowani pracą, która mogłaby się wydawać bezsensowna i dzięki temu pracują wydajniej.
Oczywistą korzyścią "po drugiej stronie" jest oczywiście zadowolenie klienta, który widzi, że nabył produkt czy też usługę dobrej jakości, zatem jest duża szansa, że do nas wróci.

Podsumowując ten krótki wywód - posiadanie certyfikatu jakości jest konieczne, jeśli nie chcemy przegrać gry o pieniądze, którą w kapitalistycznym świecie nieustannie toczymy.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz